Peter - Mjukfog 5-2

Peter skrev i går på Facebook "Peter-Mjukfog 5-2 - Där satt den!" Han har nämligen provat en gång innan att lägga mjukfog i skarvarna mellan kaklet och bänkskiva. Den gången förlorade Peter. Mjukfogen levde sitt eget liv och blev gropig, kladdig och allmänt ojämn. Det var ett hårt underlag. Ja, Peter var ju skamset tvungen att peta bort mjukfogen igen. Två veckor senare tog han satts igen.

- Är det sant!?, kommenterade jag vinsten.
- Gick upp i ledning direkt, sen kom "den" igen och jag trodde ett tag att jag skulle åka på torsk igen - men sen avslutade jag starkt. Segern är ett faktum. Blev bra, förklarade Peter.

Bildbevis kommer på slutresultatet av kaklet inklusive mjukfog kommer.

Jag har parallelt ringt och efterlyst skålhandtagen i två veckor som jag beställde den 26 oktober. Beräknad leveranstid var i och för sig 4-5 veckor, men jag hade inte hört något. I dag fick jag veta att de kommer nästa vecka!
- Du vill ha det klart innan jul antar jag, annars hade ni kunnat ta handtagen från utställningsköket, sa butiken.
- Ja det stämmer vi vill bli klar till jul...

Om ni inte kommer ihåg hur skålhandtagen såg ut kan ni titta här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0