Vårt sovrum

En kompis sa till mig häromdagen:

- Har ni kommit till rätta i lägenheten? Det ser så stökigt ut på bilderna.
 
Vi har faktiskt kommit i ordning. Jag har bara glömt visa er. För någon månad fick ni se hallen med våra nya skoskåp. Näst på tur är sovrummet.

Så här såg rummet ut före - då det var ett kök:



Vi rev ut hela köket och öppnade upp en passage där skafferiet stod (till höger om fönstret) ut genom en garderob till vardagsrummet. Om ni glömt bort hur vi gjort om planlösningen kan ni kolla här.

Sen förstöde vi det gamla köket så här under renoveringen:



Lite färg och trix senare så sover vi gott i vårt nya sovrum:

 

Välkomna in i det nya sovrummet - från vardagsrummet.



Vy från passagen in i sovrumsdelen.





Fönster ut mot Alviks torg.



Det som återstår är lite tavlor, en sänggavel (som jag ska göra av den gamla skafferidörren), fler lampor, ett överkast (...) och någon slags rullgardin.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gillar sovrummet! Blev jättefint! Gången mellan sovrummet och vardagsrummet är så mysig =)Har inte kommenterat kaklet ännu. Vet inte om det var tänkt att ni skulle lägga kaklet lägre där fläkten ska sitta eftersom du skrev att ni fortsatte kakla uppåt. Jag tycker det är snyggast att kakla som ni nu gjort! =) Kram

2011-11-29 @ 18:47:20
Postat av: Josefin

Tack Sandra! Jag ska lägga upp en bild på kakel med fläkt snart!

2011-12-09 @ 12:32:41
Postat av: Sara

Vad fint det har blivit!! Undrar vem som sa att det var så stökigt på bilderna..hmm...

2011-12-14 @ 09:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0