Dag 38

Jag har glömt berätta. Dagarna efter att vi borrade hålen till skåpluckorna för knopparna så köpte jag längre skruvar på K-rauta. De hade den där centimetern som fattades. Och vips så var knopparna på plats. På alla skåpluckorna.

En månad senare. Jo då händer det grejer igen.

Söndagen den 11 mars:

- fick Peter åter ta på sig snickarbyxorna. De var dammiga. Inte av byggdamm, längre. Nej, av att bara ha legat ett par månader.

- sågade Peter till krönlisten till högskåpet som rymmer kyl och frys. Jag hade väl gett honom en pik kvällen innan. "Att om, bara om, du skulle få någon tid över. Då vore det toppen om du kunde såga till krönlisten. Den där flera meter långa röret omlindat i wellpapp har ju som stått i köket några månader. Du är ju så duktig på att såga", sa jag. Det funkade.

- monterade Peter även fast krönlisten på högskåpet. Check!

- berättade Peter om erövringen och sa "det är en sak bara". Det är en glipa mellan krönlisten och ena täckskivan på högskåpet.

- har vi insett att ingenting blir alldeles perfekt. Direkt. Jag tror att problemet beror på att kakelfogen tar emot.

- gjorde han en mall för att mäta ut skålhandtagen till lådskåpen i köket.

- mätte han även ut borrhålen på alla nio lådorna.

- skickade Peter ett sms till mitt jobb. "Oroa dig inte, jag ska inte borra".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0