Ventilationskontroll

I dag fick vi besök av två sotare som går igenom huset i jakt på ventilation. Det går så där.

- Jaha, här har ni byggt om lite grann, säger sotarn Ronny när han kommer direkt in i köket som tidigare var sovrum och hade en dörr in till riktiga köket. Var är kökskanalen?

- Ja, alltså nu är den i sovrummet, inte i köket, säger jag.


En av sotaren fick gå upp på taket "för att han var tjockare och behövde röra på sig mer", medan Ronny tände en tändsticka och sa:

- Tänt var det här.

- Ja, ropade sotarn på taket.

- Vad snabbt det gick!

- Ja, det här är en riktig kanal.


Jag frågade senare hur det har gått. Hur är ventilationen i huset?

- Ja om man inte har öppet ett fönster så är det ingen ventilation alls. Det är helt stopp.

- Jahaja, sa jag då.


Jag har ju lovat att ni ska få se bilder på det färdiga köket. Det kommer. Vad sägs om i dag?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaaa, ser fram emot bilderna ;) Kram

2012-04-27 @ 11:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0