Fasaden är klar

Jag ligger lite efter när det gäller rapporteringen av fasad och balkongbygge. Det har hänt mycket på den fronten. De här byggarna får nämligen betalt. Då jobbar man snabbare.



På väg till jobbet tog jag den här bilden klockan 07.15 den 5 oktober. Byggställningarna är på väg ner och kokongen borta. Vi kan äntligen samla på D-vitamin genom fönsterrutorna.



När jag kom hem klockan 16.39 var byggställningarna nästan borta. Nu ser ni vår fina fasad. Kommer ni ihåg hur den såg ut innan? Den var flammig. Det skulle nog jag också vara efter ett 80 år långt liv. Den är fortfarande lite skrovlig, men det blir mer verklighetstroget då. Även efter en touch-up finns det vissa skavanker kvar.

Mest fascinerande är stålbalkarna som sticker ut ur fasaden. Där hänger det nu balkonger.

Kommentarer
Postat av: Bror

Ser bättre och bättre ut,kram

2011-10-20 @ 21:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0